20 tips og måder du kan gratis markedsføre din virksomhed på

20 tips og måder du gratis kan markedsføre din virksomhed på


Som en lille virksomhed har du normalt ikke et stort marketingbudget. Og de penge, du har, skal du lægge dem på den sælger, der ringer, internettet, trykte medier eller andre steder? For en fejlplacering kan ødelægge enhver lille virksomhed. Men du, der er måder at markedsføre, der er helt gratis eller tæt på det.
Det kræver en investering af tid, men hvis du ikke har en fuld tid i dag, kan det være en god måde at få nye kunder på. I denne artikel viser vi nogle almindelige måder og nogle mindre almindelige måder, endda nogle på randen af ​​skøre markedsførings metoder.

Gratis tips til marketing online


1. Find samarbejder (fungerer lige så godt offline) med andre virksomheder, hvor du har den samme kundegruppe og komplementerer hinanden uden at konkurrere. Fortæl derefter kunderne om hinanden, eller kom til enighed om et tilbageslag til dem, der henviser kunder til dig. Spis en frokost sammen for at se, hvad du ellers kan komme på for at hjælpe hinanden.

2. Bliv fan af forskellige Facebook-sider og præsentere din virksomhed for de andre fans. Her har du vores Facebook-side, hvor du er glad for at tilføje et link til din hjemmeside.
3. Organiser en konkurrence og find sponsorer, der betaler priserne.

4. Kommenter til artikler og blogs. Skriv gode kommentarer og spørgsmål til artikler og blogs, hvor du kan linke til dit websted. Tag det alvorligt, og husk ikke at spam.

5. Arbejd med søgemaskineoptimering ved at give links til dit websted.

6. Deltag i et forum, hvor du har mulighed for at linke til dit websted fra din underskrift. Der kan du deltage i diskussionerne, og hver gang du skriver et indlæg får du automatisk et link. Det giver både trafik og linkstrøm.

7. Gæstblogge for en person, der har besøgende hos potentielle kunder. Få bloggere og websted ejere takker for indlæg, der er godt skrevet, og som giver noget til dine læsere. Det kan være virkelig effektiv markedsføring, hvor du også kan anmode om et link tilbage til dit websted med et velvalgt søgeord.

8. E-mail-marketing og nyhedsbreve er en meget omkostnings effektiv markedsføring, hvor resultaterne også er lette at måle. Begynd at indsamle e-mail-adresser på dit websted i dag. Tilbyde en pdf med gratis tip eller noget andet for at få flere abonnenter.

9. Foretag en markeds undersøgelse (fungerer lige så godt offline), hvor du finder ud af hvad markedet, dine besøgende og endda nuværende kunder virkelig ønsker. Dette er ikke direkte markedsføring, men du får et godt grundlag for at kunne udføre direkte markedsføring eller DM. Det kan også være, at vi undertiden tror, ​​at vi ved, hvad kunderne vil have, uden at vi virkelig har det sort / hvidt. Der kan en markeds undersøgelse spare en masse penge og tid.

10. Føj din websted adresse til din e-mail-signatur, så den er synlig. Hver lille hjælp hjælper

11. Skriv en debatartikel, og få den offentliggjort på websteder og i aviser.

Husk, at en masse trafik til dit websted ikke nødvendigvis betyder mange nye kunder. Invester i de marketingkanaler, hvor din målgruppe er placeret. Der er Facebook-grupper, fora og blogs i stort set alle brancher. Hvis det ikke findes, er det måske tid til, at du starter en?

Gratis offline marketing tips


12. Send en reklamemeddelelse, hvor dine kolleger betaler omkostningerne. Opret en flyer, og ring til andre virksomheder i din by, og spørg, om de vil blive inkluderet i mailen. Du tager dig af det hele og kan derfor med god samvittighed føje din annonce til forsendelsen uden omkostninger.

13. Deltag i et forretnings netværk, eller deltager i et morgenmøde i din by. Morgenmadsmøder for virksomheds ejere er ganske almindelige, så kontroller, om der er nogen i din nærhed. Forretnings netværk kan koste penge, men du kan altid gå der og teste for at se, om det er noget for dig. Husk, at bare en ny spændende kontakt kan være nok til at få positive ting til at ske for dig og din virksomhed.

14. Spredt dine visitkort. Selvfølgelig koster det lidt at udskrive visitkort, men det er normalt en god investering. Hav en vane med at dele dem ud, fordi du aldrig ved, hvem der har brug for dine evner på et senere tidspunkt, eller anbefaler dig til nogen.

15. Kontakt nuværende kunder, bede om referencer og nævne, at de glade for at anbefale din virksomhed. Stort set alle mennesker er begejstrede for dette! Eller du har i det mindste lagt et frø, som de senere kan tip om dine tjenester.

Gå ikke glip af: 20 måder at få flere betalende kunder
16. Stå som en taler ved en firmaarrangement eller anden begivenhed, hvor dine potentielle kunder er.

17. Kontakt en avis, og få den skrevet om dig. Journalister er konstant på udkig efter nye ting at skrive om, og du kan helt sikkert finde noget, der kan være spændende for magasinets læsere. Læs mere om, hvordan du lykkes med PR her.

Her er også nogle marketingmetoder


18. Tag en højtrykstenser og skyl asfalt eller en passende væg, så dit firmanavn eller websted er synligt. Det er miljøvenlig, sjov og spektakulær

19. Kontakt flyvetræning og spørg, om du har lov til at hænge en sådan vimpel bag flyet. Få ting ses bedre og set af flere mennesker. Husk ikke at gøre teksten for lille 😉

20. Fremstil en holdbar, lidt større ballon, og udskriv dit firmanavn på det. Sæt det fast på et reb og fejr i luften, så det ser godt ud. Dette er ikke gratis, men det er markedsføring, som folk helt sikkert vil huske.

Nu har du nogle måder, du kan teste. Som sædvanligt er der ingen genveje, heller ikke når det kommer til markedsføring. Test dig selv, mål dine resultater, og prøv nye måder.

Har du flere ideer, eller hvis du har prøvet noget af ovenstående, kan du dele dine oplevelser ved at kommentere nedenfor eller tilmeld dig det forum, hvor vi diskuterer og tip om gratis markedsføring.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *