Billig markedsføring for nye virksomheder

Billig markedsføring for nye virksomheder

Marketing er ofte en stor udgift, når du starter en ny virksomhed. Budgettet er strammere end nogensinde, mens markedsføring er vigtigere end nogensinde. Her giver vi nogle tip til markedsføring, der er billige og egnede til dig, der ønsker at starte en virksomhed.

Hvad er billig marketing?

At markedsføre dig selv til en lav pris er kun et aspekt af billig markedsføring. Marketing der føles dyr at fremstille kan stadig være billig i forhold til hvor mange du når, og hvor succesfuld markedsføring når den rigtige målgruppe.

I denne artikel skal du fokusere på markedsføring, der kan købes eller produceres relativt billigt, men stadig nå målgruppen effektivt, hvis den bruges korrekt.

Brug sociale medier korrekt

Mulighederne for at vises på sociale medier er enorme, mens indsatsen ikke behøver at koste noget mere end din tid. Men du skal bruge sociale medier korrekt.

Arbejdet begynder allerede i valget af sociale medier. Der er meget få, der er på Facebook, der handler. Der fungerer sjove eller smarte stillinger bedre. På Instagram er billederne i fokus og er derfor velegnede til produktbilleder eller billeder bag kulisserne. Hvis du arbejder i B2B, er LinkedIn-virksomhedsnetværket måske et bedre valg for dig.

  • Sociale medier, husk:
  • Vælg medier med omhu og lær, hvad der er populært i det pågældende medium.
  • Publicer indhold, som din målgruppe er interesseret i, måske helt uden tilknytning til din virksomhed.
  • Vær social: Synes godt om / kommenter på andres indlæg, svar på kommentarer, du modtager.
  • Brug populære hashtags for at nå flere (især på Instagram og Twitter)
  • Start konkurrencer, en fantastisk måde at tiltrække nye følgere.
  • Søgemaskineoptimering – måde at købe-søgende kunder
  • Næsten alle starter deres købsrejse ved at søge på en søgemaskine. Derfor er synlighed på Google og andre søgemaskiner blevet en af ​​de afgørende dele af at drive online-salg.

Søgemaskineoptimering handler om at oprette et websted, der svarer til de søgesætninger, som din målgruppe søger efter. Dette er vanskelige ting, der kræver en vis baggrundsviden, så vi anbefaler, at du tager et kursus eller læser omhyggeligt, inden du kommer i gang.

Søgemaskineoptimering, husk:

Lær det grundlæggende grundigt, inden du kommer i gang.
Find ud af, hvilke søgeudtryk din målgruppe søger efter.
Skriv tekster, hvis de søgesætninger din målgruppe leder efter.
Skriv en fristende metatitel, der indeholder søgeudtrykket.
Skriv en fristende metabeskrivelse af siden.
Arbejd med din PR
Skriv pressemeddelelser, og kontakt med nyhedsbureauer oplysninger om din virksomhed, der kan være af interesse for dem til offentliggørelse.

Hvad er unikt ved din virksomhed? Har du en historie, som folk vil læse? At blive offentliggjort i aviser, nyhedswebsteder og andre websteder i en positiv tone er noget, der giver din virksomhed mere troværdighed.

Billig markedsføring fokusere på dette;

Fokus på opbygning af troværdighed.
Find en anden historie om din virksomhed, som kan være en læsbar artikel.
Vent ikke på, at medierne kontakter dig – kontakt dem med din historie.
Find nicheaviser, websteder og bloggere i dit forretningsområde.
Endnu mindre lokale kanaler kan være meget gode at se i.
Giv målgruppen, hvad de vil
I sidste ende handler hitsikkerhed i marketing meget om at have en meddelelse, der rammer kunden i hjertet. Men hvordan ved du, hvad din målgruppe er interesseret i? Målgruppeundersøgelser kan være et godt værktøj i starten. Sørg også for, at du allerede har gode statistikværktøjer til at få nøjagtige oplysninger, så snart virksomheden har kørt i et stykke tid.

Google Analytics-statistikværktøjet er gratis og giver dig statistik om webstedets besøgende. Et godt forretningssystem indsamler også statistikker om dig og dine kunder, f.eks. hvilke tjenester kunden har købt tidligere, og hvilke tjenester du tjener mest penge på.

 

Vi lever i en digital virkelighed, hvor dine potentielle kunder er vant til hurtigt at klikke rundt på nettet, for at finde det de har brug for. Det er de færreste, der bruger mange sekunder på en forvirrende, ulogisk og dårligt designet hjemmeside. Med et enkelt klik kan en besøgende forlade din hjemmeside, og et muligt salg er gået tabt. Vejen til nye kunder og øget omsætning er en flot, konverterings venlig,  overskuelig og brugervenlig responssiv hjemmeside, der fungerer godt på både pc, mobil og tablet. Og hvor du med sikker hånd guider den besøgende rundt.

Menu

Bliv ringet op