Gode tip til hjemmesiden



Oprettelse af dit første websted og derefter fyldt det med godt og engagerende indhold er ikke altid det nemmeste, men viden og erfaring. Små justeringer kan undertiden gøre meget. Her er nogle marketingtips til, hvad man skal tænke på.


Tænk nøje over, hvad du betragter som en god hjemmeside

Din hjemmeside er det sted, hvor du får et første indtryk, dit ansigt udad. Hvordan ønsker du, at dit websted skal se ud? Husk, at det skal være let at forstå og logisk at navigere. Du skal vise din virksomhed, dine produkter eller tjenester på en indbydende og attraktiv måde. Så tænk over, hvilke billeder, farver og form du vil bruge. Lad disse gå hånd i hånd, så det ikke bliver for spredt. Et seriøst indtryk er godt, men gør det ikke for kedeligt.

Hvad vil du sige med din nye hjemmeside, er den unik?

Hvad vil du formidle til din hjemmeside, mod hvem er den målrettet? Hvad er så specielt eller unikt ved dit produkt eller dine tjenester, der får kunden til at ønske at købe fra dig? Det er vigtigt at hæve det, du tror, ​​kan tiltrække den besøgende, der ønsker at blive på dit websted. Vær klar og konkret. Se på eventuelle konkurrenter, hvordan gør de det, og hvordan kan du differentiere dem?

Ikke for meget tekst – mindre er mere

Vi har en tendens til at skumlæsning og hoppe ind i en tekst, når vi læser på nettet (skriver på nettet). Øjet leder efter noget, der er interessant at stoppe og læse mere. Du har cirka 3-4 sekunder til at fange dine besøgende interesse, og siden er uklar, teksten er for lang, så besøgende hurtigt flytter til en anden side.

Skriv det vigtigste først. Enhver, der er interesseret, bliver så nysgerrig og vil læse mere, og enhver, der vælger ikke at blive, skal i det mindste se det vigtigste, du ville kommunikere.

CTA eller opfordring til handling

Når en besøgende er landet på din hjemmeside, hvad vil du have, at de skal gøre? Et almindeligt udtryk inden for markedsføring er CTA – Call to action. Det er et opkald om, hvordan kunden skal handle. Vil kunden: udfylde en formular, foretage et køb, ringe til dig eller deltage i et tilbud? Eksempler på en CTA-knap er: “Køb i dag” eller “Tilmeld dig her” eller noget i retning af “Læs mere her”.

Det siges, at farverne på knapperne kan påvirke, om vi vælger at klikke eller ej, men en god tommelfingerregel er at holde knapperne synlige. Kan du finde det, du leder efter, og vil følge din egen anmodning? Husk også, at meddelelser og knapper skal matche.

Glem ikke at være Google-venlig

Hvis du arbejder med din SEO / Search Optimization, kan dit websted ende højt hos Google, så de kunder, der søger efter dit produkt, finder dig. Brug dine søgeord – de ord, der beskriver, hvad din virksomhed er, og hvad dit websted handler om. Arbejd systematisk med at overvåge trafik og få trafik til dit websted. At være google venlig kan kræve nogle ekstra tutorials tilgængelige på nettet om nøjagtig SEO og hvordan du optimerer dit websted.

Brug vanen til altid at teste på nogen

Bed en ven, kunder eller andre om at prøve dit websted Sørg for, at det, du forventer, er sandt. Bed dem om at afgive en ordre, spørg hvad de synes, og hvad deres første indtryk er. Det kan være nødvendigt at justere for at brugeren kan gøre noget andet end det, du havde håbet på.

Fungerer din nye og gode hjemmeside på mobil?

Husk, at dette websted fungerer til mobile enheder. I dag gør vi mere med mobil end før, og en computer er ikke altid det indlysende valg. Sørg også for, at webstedet ser godt ud i alle forskellige browsere. Nogle gange ser noget godt ud i Safari, men ser underligt ud i Chrome. Du kan teste dit websted her.

Held og lykke!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *