Web

Hvordan kan jeg markedsføre min webshop gratis – 4 tips og idéer

Har du en god idé og har måske allerede lavet et budget og en forretnings plan? En succesfuld webshop starter som regel med en unik idé. Måske har du fundet et produk der mangler på markedet i dagens Danmark. Loot Fantasy her i Danmark med deres Loot Bokse, hvor du f.eks kan finde en gamer loot boks, som indeholder “gaming merchandise” er et eksempel på en webshop der tilbyder et unikt koncept og produkt her i Danmark. Måske har du en lignende idé og derfor overvejer du nu, at starte din egen webshop?

Har du så svært ved at finde penge til at markedsføre din webshop og dine produkter? Her gennemgår vi forskellige ting, som du skal huske på, når du markedsføre din webshop.

De fleste er opmærksomme på, at markedsføring er nødvendig for at få kunder til butikken, men med et stramt budget kan det virke umuligt. Dette er helt normalt, og heldigvis er der et par forskellige løsninger for dig, der ønsker at arbejde aktivt med markedsføring, men har brug for at holde omkostningerne nede.

1. Hold styr på dit hjemmeside

Først og fremmest – sørg for, at din hjemmeside er optimeret! Det skal være klart for dine kunder, hvad du tilbyder, og det skal være let at foretage et køb. Hvis dit websted ikke er klart, eller at kassen er kompliceret, risikerer du, at dine kunder forlader den. Kun trafik til dit websted bidrager desværre ikke til dit salg, og derfor er det vigtigt, at dine besøgende til sidst konverterer og bliver kunder. En ekstremt vigtig faktor i dag, når flere og flere kunder køber mobil i stedet for desktop, er, at din webshop er mobiltilpasset.

2. SEO-optimer dine sider

Søgemaskineoptimering, også kendt som SEO, giver dine kunder mulighed for at finde din webshop, når de søger efter produkter på f.eks. Google. Når du søgemaskine optimerer dit websted, er det vigtigt, at du optimerer det med de rigtige ord. Find ud af, hvad dine kunder søger efter, og prøv at tilpasse dit indehold  i overensstemmelse hermed. Google værdsætter også dine sider ligesom dine kunder, så derfor er det er vigtigt, at siden er relevant for søgeorden, og at dine tekster giver mening.

3. Brug dine sociale medier aktivt

Sociale medier såsom Facebook, Instagram og Twitter kan være guld værd, når dit markedsførings budget ikke er det største. Her kan du dele indlæg i flere kanaler, og endnu vigtigere få dine følgere til at interagere med dine indlæg. Hvis du engagerer dine følgere, kan du nå endnu flere mennesker, der er i deres netværk.

4. Lav indhold, der genererer værdi for læseren

Content marketing er for nylig blevet lidt af et must. Godt indhold kan betyde meget for din trafik og i sidste ende dit salg. Content marketing handler simpelthen om at skabe værdifuldt indhold til din målgruppe. Det er således ikke traditionel reklame for dine produkter, men f.eks. blogindlæg, videoer, e-bøger osv., der vedrører emnet relateret til et specifikt marked. Hvis du har en webshop, der sælger mode, kan det for eksempel være en blog, der beskæftiger sig med de nyeste trende og tendenser, farvekombinationer eller noget andet, som din målgruppe er interesseret i og vil vide mere om. Godt indhold kan også give dig ekstra fordele i forhold til SEO.

Se eksempel; Låsesmed, låsesmedene skriver meget målrettet tekst til sine kunder inkl søgorden er titel osv. 

Låsesmed Amager
Låsesmed.dk
Låsesmed København

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *